فوتبال / اتومبیل/ سرگرمی
Farshid sport

همه چیز درباره ایکس باکس ناتال

چند هفته پیش مقاله ای را در باره واقعیت افزوده نوشتم که امیدوارم آنرا مطالعه کرده و از آن استفاده کافی را کرده باشید . اکنون می خواهم درباره کنسول جدید مایکروسافت صحبت کنم که اتفاقا به واقعیت افزوده ربط های زیادی دارد .

اگر بخواهیم نقطه پایانی را برای رقابت در زمینه فناوری و تکنولوژی پیش بینی کنیم ؛ احتمالا پایان دنیاست بنابر این نمی توان هیچگاه موضوع کنسول ها را تمام شده دانست ؛ از این بحث که بگذریم میرسیم به نمایشگاه E3 که در سال اخیر برگزار شد و تقریبا با وجود بهران مالی یکی از پر زرق و برق ترین نمایشگاه های دنیا بود . این مراسم که هر ساله تمامی شرکت های ساخت بازی ها و کنسول های بازی در آن شرکت میکنند ؛ این دوره درخششی عجیب داشت که این درخشش را مدیون حضور شرکت مایکروسافت یعنی بزرگترین شرکت نرم افزار سازی دنیا بود . در این دوره مایکروسافت به طور کم نظیری از سونی جلو افتاده بود و این مورد در محصول جدید آن بسیار آشکار بود . پروژه ناتال برای XBOX 360 تقریبا همه را     شگفت زده کرده بود . در سال 2010 نیز که تنها چند هفته از شروع آن میگذرد مایکروسافت باز هم خبر های خوشی به خریداران خود داد . این شرکت اعلام کرد که کنسول جدید خود را در تابستان 2010 روانه بازار خواهد کرد . بنابر این خبر ما تصمیم گرفتیم که این بار مقاله سایت را در این زمینه منتشر کنیم . اما بشنوید از امکانات این کنسول ارزشمند .

کنترل ایکس باکس ناتال

اساس کار ایکس باکس 360 ناتال بر چیست ؟ این کنسول در واقع از هیچگونه کنترلر خاصی بهره نمی برد و افراد با دست های خودشان و بدون تماس آنرا کنترل می کنند . برای مثال اگر میخواهید به کسی مشت بزنید فقط کافی است دست خود را مشت کنید و به دشمن فرضی خود مشت بزنید تا این کار در بازی نیز انجام شود . در این مورد خوبی های بسیار زیادی به این کنسول اضافه شده . مثلا محدودیت حرکات در بازی ها از بین میرود و هرکاری شما کنید انجام میشود و همچنین مشکل بی تحرکی هم حل خواهد شد و از این پس بازی هم یک نوع ورزش محسوب می شود که این از هر جهت عالی است . اما این سوال پیش می آید که چگونه این کار انجام میشود . بیایید به همان بحث واقعیت افزوده برگردیم . این کنسول هم شبیه همان کار ها را انجام میدهد . یعنی به واسطه دوربین هایی که در جلوی کنسول تعبیه شده ؛ حرکات افراد تشخیص داده می شود و کنسول الگوریتم های مربوط به هر حرکت را بارگزاری کرده و به بازی اعمال می کند ؛ در این مورد بنابر گفته شرکت مایکروسافت کنسول در هر ثانیه سی بار این کار را انجام میدهد تا حرکات هم بسیار نرم و روان باشند . با وجود این که گرافیک بازی ها هم در این کنسول تا حد زیادی بهبود یافته این انتظار می رود که کنسول از امکانات سخت افزاری فوق العاده ای بهره مند باشد و به همین دلیل قیمت آن نیز نسبتا بالا باشد . البته مایکروسافت در زمینه امکانات سخت افزاری این کنسول تا حد زیادی پنهان کاری می کند . اما برای این که ذهنیت شما خوانندگان گرامی در این مورد تا حدزیادی شکل بگیرد ؛ با خودم حساب کردم که اگر این امکانات بر روی یک کامپیوتر استفاده می شد ؛ چه امکانات سخت افزاری ای مورد نیاز بود . نتیجه را میتوانید در پایین ببینید فقط توجه داشته باشید که فقط قطعات پرادزشی ذکر شده اند :

ایکس باکس ناتال

Main Board: X58 - QPI 6.4 - Socket 1366 Intel - PCI-E 2.0 Support - SLI - Cross Fire -

Graphic Card: GTX 285 - 1792 MB - GDDR3 - Core: 950 - Memory Clock : 2200 - Shadier Clock : 1850

CPU: Core i7 @ 3.2 GHz

RAM: 5GB - DDR3 2200MHz


نوشته شده در تاريخ سه شنبه 22 شهريور 1390برچسب:, توسط فرشید میرزایی

صفحه قبل 1 صفحه بعد